fredag 27 maj 2011

a night at the opera


Igår blev jag erbjuden två gratis operabiljetter av en person jag aldrig träffat. Han håller till på samma musikforum och hade snappat upp att jag ska gifta mig. Han jobbar tydligen där med något och hade två platser han inte själv kunde utnyttja. Nu är det bokat och klart, så på tisdag går jag och Kroffe för första gången på opera. Personen i fråga valde föreställning och platser och tydligen är det "superplatser" också. Man tackar och bockar! Föreställningen i fråga är Stiffelio av Verdi.

"Hisnande sköna koloraturarior och mästerliga melodier i bästa Verdi-stil. Stiffelio är en opera om äktenskapsbrott, skilsmässa och förlåtelse. Det var under tonsättarens levnad hans kanske djärvaste och modernaste opera och ämnet är det än idag. Då föll den för censuren - nu får operan som skrevs samtidigt med mästerverken Rigoletto, Trubaduren och La traviata äntligen nordisk premiär."


Gällande valet av föreställning hoppas jag att den där biten om äktenskapsbrott och skillsmässa inte var en tanke från personen som gav oss biljetterna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar