torsdag 26 maj 2011

stickat



Mina favoritplagg är ett par tröjor mamma stickat till mig. Hon har upptäckt att den norska sticktidningen DROPS lagt ut alla sina stickbeskrivningar från första numret från tidigt 90-tal fram till idag. Där står exakt vilka garner som har använts och samma sorter och färger går att köpa idag. Jag har helt enkelt fått bläddra bland bilderna och peka ut en favorit. De båda jag valt är från början av 90-talet och för tillfället stickar hon på tröjan längst upp till höger, men i en annan färgsättning. Jag gillar anakronismen på något sätt. Blir dessa tröjor helt nya, eller kommer de från den tiden?

2 kommentarer:

  1. Det får mig att tänka på Style Rookies banner...

    SvaraRadera
  2. Ah! Har inte sett den. Mycket sant!
    Själv gillar jag mest den mörkhårige killens sug i blicken!

    SvaraRadera