måndag 13 juni 2011

love of my life






Som många av er kanske vet så är jag en stor Queen-fan. Något man visst i vissa kretsar inte riktigt borde erkänna. Men jag gör det. Jag är Queenfan och stolt över det!

Jag började lyssna på dem i tolvårsåldern och blev helt såld. Mamma och pappa hade spelat in en dokumentär om Queen som sändes efter Freddie Mercury gick bort 1991. Sen var det liksom ingen återvändo. Jag spelade den där VHS:en så många gånger att jag kunde varenda ögonblick utantill. Jag kunde inte få nog, på det där sättet som bara barn, eller tonåringar kan bli besatta av något. Allt som visades på MTV spelades in och jag och min storebror köpte alla skivor vi kunde få tag på. Jag ville inte missa en detalj, ett klipp, en bild som fanns att tillgå. Nu har jag de flesta skivorna både på CD och vinyl, jag har en mängd DVD:er med konserter och musikvideor. Besattheten har kanske avtagit lite och genom internets enorma utbud känner jag inte riktigt behovet av att täcka in allt längre. Men visst, varje gång något nytt dyker upp pirrar det lite extra.

Därför blev jag extra glad när jag fick reda på att BBC gjort en ny dokumentär i två delar om bandet. Och extra jätteglad blev jag när jag hittade den på youtube! De flesta av klippen har jag redan sett och de flesta anekdoterna kan jag nästan utantill. Men lite nytt fick jag ändå ta del av. Helt klart sevärd.

Så passa på att se, så länge den ligger tillgänglig!

DEL 1 och DEL 2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar