fredag 2 september 2011

hej höst


Sakta men säkert gick det upp för mig att jobbet nog skulle ta slut. Och plötsligt var jag tillbaka från semestern med vaga löften om eventuella framtida uppdrag och besked om att hålla kontakten. Så nu sitter jag här i stort sett i samma utgångsläge som tidigare. Utkorgen är full av förhoppningsfulla ansökningar, men känslan av uppgivenhet är nästan kvävande. Men hösten är fin. Jag är fru. Vi har det bra. Det var bara så fantastiskt skönt att för några ögonblick kunna fantisera om en framtid. Nu lever vi i nuet igen, och gott är väl det. Idag är det fredag. Det är fint.

Och i garderoben hänger nygammalt stickat. Två herrtröjor för ett par hundralappar. De kommer att vara mina varma vänner framöver. Dessutom sitter mamma i detta nu och avslutar en fantastisk mönstrad tröja som jag förhoppningsvis snart får bära.

Ibland känns de små, materiella sakerna ganska viktiga.

edit:
Och nyss ringde Kroffe och berättade att han vunnit fem flaskor vin på jobbets vinlotteri. Leva i nuet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar