fredag 9 december 2011

lyxhippie

Tjoho! Helg igen och vi har fått tillbaka både telefon och internet. Dessutom har jag namnsdag och svärfar fyller år. Kylskåpet är fyllt med finöl och snart kommer maten och mannen hem.

Jag tillbringade den första lediga vardagen med att leta julklappar och köpa hippieklänning. Ute regnar och blåser det och inne går jag runt och låtsas att det är högsommar och att jag ligger i en solstol i tonade solglasögon och dricker något spritstarkt med frukt i. Inget av det brukar inträffa på sommaren, lika lite som att jag brukar gå runt i tunna stormönstrade hellånga klänningar.
Men kanske att den kommande sommaren kan bli ett undantag? Jag hoppas det, för klänningen är helt fantastisk och förtjänar det. Och jag också.

En bonusbra grej idag är att jag upptäckt att man kan köpa Situation Sthlm med sms. Genialt! Do it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar