måndag 5 mars 2012

bäst

Vissa helger passerar med en ögonblinkning och på måndagen undrar man vad fasen man gjort. Dessa är ganska ofta förekommande för oss. Och ganska uppskattade. Att inte göra ett skit är också värt något. Men den här helgen var totala motsatsen. För mig kickade den igång med skumpa på jobbet. Vi firade visst några siffror som var bra och det är ju trevligt. Sen mötte vi upp några efterlängtade vänner på Debaser Medis och Volt-förfest. Sen raskt vidare till Under Bron för att trängas med hipsters och kolla på vännerna som spelade live. De var grymma som vanligt, men jag blev trött i huvudet av människor och ville tillslut bara hem. Vissa kvällar blir så.

Men gott var det eftersom vi om i säng tidigt för att på lördagsmorgonen storstäda. Om med det menar jag verkligen storstäda. Jag plockade isär rören på handfatet och tömde på år av äckel. Skön känsla dock. Sen köpte vi en synt och möblerade om tre gånger innan vi var nöjda med att ha det precis som innan.

På kvällen hade vi nya utgångsplaner men istället hjälpte vi en granne i nöd som låst sig ute. Innan klockan var tolv stupade vi i säng. Vilket ännu en gång var gott eftersom när klockan ringde på morgonen efter kom vi upp med bara ett par snoozningar. Det händer inte varje söndag.

Sen åkte vi ut till solna för att köpa en stringhylla. Hann hem och montera upp och klockan var inte ens lunch. Helt sjukt. Jag förväntar mig någon form av präktighetsmedalj för den här helgen. Men fint var det. Återkommer med mer bilder i veckan när jag tömt kameran. Tills vidare några hipstamatics från Colouroïds spelning. De är bäst!



2 kommentarer:

  1. Åh fiint, tack! Juste att inte behöva posta om sig själv. Och jag älskar peruken och randiga bilden.

    Tänker du dig att en präktighetsmedalj innebär något präktigt och fruktansvärt, typ stålullsskrubb, böcker på huvudet och foträta skor, eller något superdekadent typ bubbel och kroppsglitter och såpbubblor, diskobollar och rött ljus?

    SvaraRadera
  2. Jo. Sno och posta! Egopostningar ftw!

    Och SJÄLVKLART innebär medaljen, eller präktighetsstraffet något ytterst dekadent!

    Kanske bubbel på folkbaren efter jobbet i veckan?

    SvaraRadera