torsdag 28 juni 2012

oklipp

När jag kom till frisören och visade upp några bilder på vad jag tänkt mig förklarade hon att jag var dum i hela huvudet och att hon inte ville klippa så. Hon ville däremot gärna klippa upp det rejält bak i någon sorts rund page. Kanske kopparfärgat.

Där någonstans började vad som blev den mest obehagliga frisörupplevelse jag varit med om.

Förutom att flertalet gånger rätta mig, förklara hur frisörer arbetar och fnysa/rulla med ögonen åt mig, kammade hon så hårt i nacken att jag trodde att det skulle gå hål i huden. Sen slog hon mig ännu hårdare med borsten om och om igen medan hon tryckte upp den heta hårtorken, nära, nära. 

Inte en genomtrevlig upplevelse.

En centimeter fick hon klippa av, inte mer.


Därför ser jag ungefär likadan ut idag som igår. Fint, visst, men fan inte hennes förtjänst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar