tisdag 7 augusti 2012

bakgrund


Jag har en ny dator på jobbet. En stor, blank fin i-mac med minitangentbord och trådlös mus. En aning materiell lycka. Ganska mycket om jag ska vara ärlig. Igår hittade jag dessutom bästa stället för högupplösta bakgrundsbilder, nämligen Bukowskis avslutade auktioner.

För tillfället får en av Uppsalakonstnären Sten Eklunds fantastiska tavlor pryda skärmen. Den gör den sig väldigt bra eftersom den i original är målad på baksidan av en glasskiva. Jag tror faktiskt att Sten Eklund för tillfället ligger i toppen av mina favoritkonstnärer.



4 kommentarer:

  1. Det här är min skrivbordsbild just nu:

    http://2.bp.blogspot.com/-ke8m-BJeRmE/T7s3JAnIuzI/AAAAAAAATzw/yijAn3YofnI/s1600/Screen+Shot+2012-05-21+at+9.10.40+PMB.png

    SvaraRadera
  2. Ah! Måste kolla in. Har inte sett den.

    SvaraRadera